26 Şubat 2012 Pazar

Macaron

Selamlar hepinize,
Dün büyük kızımla mutfakta çok güzel bir cumartesi geçirdik.2 haftadır Moulinex Masterchef Gourmet ile macaron yapmak istiyorduk ama macaron riskli bir tatlı. Yapımı için mutlaka termometre gerekli. Onu da ancak bu hafta vakit bulup alabildim. (Bilko Pastacılıktan aldım.)

Sizinle de çok hoş olan mavi - pembe macaronlarımızın hem yapım aşamasından hem de son halinden karelerimi paylaşmak istedim.




İlk denemede sorunsuz şekilde macaronlarımızı yapabildiğimiz için kendilerine bir hayranlık duyup farklı farklı kareler çektik.:)








Bu yukarıdakiler bir kutu içine dizdiklerimiz. Pazartesi günü kızımın iş arkadaşlarına ikram edecekleri ... 


Gelelim yapım aşamasında yakalayabildiğimiz anlara ...

Macaron internette bir araştırma yaptığımda verilen tariflerde yapım süresi 15-20 dk olarak görünen bir tarif. Ama benim uyguladığım, kursta öğrendiğim tarif o kadar da kısa sürmüyor. Aslında harcadığınız süre, kaç renk macaron yapacağınıza da bağlı çünkü her renk için macaron hamurunu tartarak hazırlıyorsunuz. (Hamurun sadece pişme süresi 20 dk alıyor.)


Fırında macaronlarımız pişerken heyecanla başlarında eteklenmelerini bekledik. Ama beklediğimize de değdi doğrusu... İlk denemede bu kadar eteklenme bize yetti açıkçası.


Fırından çıktıktan hemen sonraki bir kare...


Bu da aralarına renkli ganaj kremalarını sürdükten hemen sonraki bir görüntü ...
Kremayı hazırlarken ben fildişi çikolara ile süt kreması kullandım. (Ganaj krema). Buna ek olarak da eşit miktarda ikiye ayırdığım kremaların içine jel gıda boyası ekledim.


Denemek isteyenlere bir önerim de mutlaka tarifteki malzemeleri bir mutfak terazisinde ölçerek kullanmaları çünkü aksi halde macaronlarınız kabarmayabiliyor. Bir de eteklenmiyor tabii.

Macaron son zamanlarda butik bebek kurabiyelerine alternatif olmuş durumda.
Biz de erkek bebek için mavi, kız bebek için de pembe olanlar çok şık olacaktır diye düşünüyoruz. Ayrıca tabii ki istediğiniz farklı renklerde de hazırlayabiliriz.

Fiyat bilgisi almak ve siparişleriniz için bana sayfamızın sağ üst köşesindeki iletişim bilgilerimden ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder