11 Şubat 2012 Cumartesi

Havuçlu - Tarçınlı Kek

Merhabalar hepinize,
Sizinle son yaptığım havuçlu tarçınlı kekin fotoğraflarını ve tarifini paylaşmak istiyorum.
Malzemeler:
  • 3 ad yumurta
  • 1 ad büyük havuç
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 1 su bar. toz şeker
  • 1 pkt vanilin
  • 1 yemek k. tarçın
  • 1 su bar. un
  • 1 çay bar. sıvı yağ


Havucu ince rende ile rendeledim. Şeker ve oda sıcaklığındaki yumurtaları krema gibi olana kadar çırptım. Sonra sırayla sırayla vanilin, sıvı yağ, yoğurt, un, kabartma tozu ve tarçını ekledim. Pürüzsüz olana kadar elde çırptım. Havucu ekleyip karıştırmaya devam ettim. 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 30 dakika pişirdim.



Herkesin fırını farklı olduğundan süreye kendiniz bir kürdan ile kontrol edip karar verebilirsiniz.

Ben görsel açıdan hoş olması için üzerlerine de şeker hamurundan yaptığım minik havuçları ekledim.

Tarifi deneyeceklere afiyet olsun.

Hoşçakalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder