1 Şubat 2012 Çarşamba

İrmik tatlısı

Herkese merhabalar,
İstanbul'daki yoğun kar yağışı ile birlikte kızlarım evden çalışıyorlar. Ben de her gün onlara yeni bir tatlı yapıyorum :)

İlki irmik tatlısı.


Tatlıyı kendim yaptım. Kızım genelde kısa sürede yaptığı için hazır paketlerden alıyor. Ama böyle de aynı lezzette güzellikte oldu tatlım.


Elinizin altında şeker, irmik ve süt olduktan sonra yapımı oldukça basit. Üçünü birlikte pişirmeniz yeterli. Ben malzemeleri bir tarife göre koymadım. Tamamen göz kararı. 

Malzemeler:
  • 7 su bardağı süt
  • 7 çorba kaşığı toz şeker
  • 7 çorba kaşığı irmik
Bu malzemelerden 8 kase tatlı çıktı. (Üzerine çikolata sosu koyacağım için kaseleri tam doldurmadım. )

Çikolata sosum yıllardır severek kullandığım Dr. Oetker'in sosu. 1 paket sosa 2,5 su bardağı süt koyarak pişiriyorum tarife göre. Parfenin, bazen keklerin üzerine de bu sostan koyuyorum. Çok lezzetli.   

Tatlımın üzerine de toz antep fıstığı döküp süsledim.

Tarifi deneyenlere şimdiden afiyet olsun. Görüşmek üzere....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder