16 Ocak 2012 Pazartesi

Kurstaki ilk pastam...

Merhabalar,
Uzun zamandır yazacaklarım birikti. Heyecanla sizinle kursta kendi kendimize yaptığımız pastaları paylaşmak istiyorum.

Hocamız sömestr tatili öncesi, tasarımını kendimizin yapacağı, pandispanyaları ev ödevi olarak hepimizin pişireceği pastalar yapmamızı istedi.

Tasarıma karar vermek oldukça zor. Bir çok pastane dolaştım. Blogları gezdim. En sonunda ortaya aşağıdaki pastam çıktı :)



Pastamın keki vanilyalı. İçerisinde pastacı kreması var. Üzerini krem şanti ile kapladım. Süsleme için frambuaz ve frambuazlı jöle kullandım. Tasarımda kararsız kalınca birden çok şey kullandım süslemede.




Minik pembe noktalar, damla çikolata. (Eminönü'nden aldım) Top top gördüklerinizin ortası mısır patlağı dışı çikolata (Damadım yurtdışından gelirken getirmişti)

Çam ağaçları ise tamamen el emeği göz nuru :) Günlerce uğraştım onlarla. Genellikle kırıldılar, yenilerini yapmak zorunda kaldım. Çam ağaçlarım için esin kaynağım Cafe Fernando. Benzerlerini görmüştüm. (http://cafefernando.com/turkce/cikolatali-cilekli-pasta/) Ben bu ağaçların yılbaşı ağacı gibi görünmesini düşündüğümden çikolataları dövülmüş antep fıstığı ile kaplayıp inci şekerler ile süsledim.

Ağaçların yapım aşamasından bir görüntü:


Pastamı yaparken bana çok yardımcı olan arkadaşım Jale'ye de sizin vasıtanızla teşekkür etmek istiyorum ...

Paylaşacak çok fotoğraf birikti. Ancak şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder