18 Ocak 2012 Çarşamba

Krokan denemem :)

Merhaba,
Size içinde hiç bir katkı maddesi bulunmadan yapabileceğiniz, bir çok markada şeker olarak satılan krokanın tarifini vermek istiyorum.
Kursta öğrendiğim tarifi hemen denedim. Yapımı 5 dk sürüyor. Aslında fındıklı denemek istiyordum ama dayanamadım  evde susam olduğundan susamlısını denedim ilk seferde. Çok sevdik hem lezzetini hem de kokusunu.





Bu tarifi öğrendiğime de en çok annem adına sevindim. Çünkü kendisi vanilyalı dondurma ve susamlı krokan harici hiç bir tatlıyı sevmez :) En kısa zamanda kendisine yapıp götüreceğim.

Tarife gelince:

1 su bardağı toz şeker
1 çorba kaşığı su
1-2 damla limon suyu

Tüm bu malzemeler bir tencereye koyulduktan sonra, kısık ateşte bir süre karamelize etmek için bekliyoruz. (Kesinlikle bu malzemeler tencere içinde karıştırılmamalıdır. Şekerin üzerine su ve limon suyu eklenip olduğu gibi ateşe oturtulmalıdır.)

Karamelize olan karışımın içine eklemek istediğiniz susamı(miktarı damak tadınıza göre olabilir), fındık gibi yemişleri ilave edip karıştırın. Hemen yağlı kağıt üzerine ince bir tabaka halinde dökün. Kırmak için, karışım donduğunda üzerinden merdane ile geçebilirsiniz.

Ben bu karışımı bir de fındıkla denedim daha sonra. Ancak krokanım ilk seferki gibi berrak olmadı. Kurs hocama sorduğumda şekerin tam zamanında ocaktan alınması gerektiğini, geç kalınca kesildiğini söyledi. Dolayısı ile karamelize işlemi esnasında ocağın başında beklemenizi tavsiye ederim.

Görüşmek üzere, tarifi deneyen herkese afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder